Markedsanalyser og markedsundersøgelser

Meget ofte et selskabs direktion ønsker at få et kvalificeret materiale om det polske marked, som kan biddrage til afdækning af  faktorer, som er afgørende for firmaets beslutning om etablering i Polen, salg af produkter i Polen m.m., samt give input til udarbejdelse af en langsigtet strategi for selskabet i Polen.

Vi gennemfører en række praktisk betonede aktiviteter samt mere dybtgående analyser. Der sker løbende en indsamling og systematisering af relevante markedsinformationer.

En rapport som vi blive udarbejdet på basis af indsamlede oplysninger vil f.eks. kunne give et  bidrag til udvikling af en langsigtet strategi for et selskabs polske aktiviteter  (koncepter for opbygning af en landsdækkende salgs- og serviceorganisation – valg af samarbejdspartnere, samarbejdsmodellen, m.m.)

Kunden vil eksempelvis få leveret en rapport indeholdende relevante data basierende på desk research og field research:

Markedsdata

  • Screening af markedspotentialet og dynamikken i markedet
  • Distributionskanaler
  • Konkurrentinformationer
  • Særlige forhold

Markedsbesøg hos udvalgte kunder i Polen 

  •  Indkøbsprocessen
  •  Kriterier der er afgørende for valget af leverandøren
  •  Tilfredshedsgraden med produkterne
  •  Erfaringer med leverandørens service

Besøg hos udvalgte forhandlere af konkurrentenes produkter

  •  Forretningsmodel (størrelse, omsætning, geografisk afgrænsning m.m)
  •  Salgskonceptet
  •  Servicekonceptet

Besøg hos udvalgte potentielle samarbejdspartnere til opbygning af en  landsdækkende salg- og service organisation

  • Potentiel interesse for et samarbejde med det danske firma
  • Samarbejdsmodel
  • Salg af reservedele og service
  • Kritiske sukcesfaktorer